Körömlakkvirág-fácska

A mai bejegyzésben egy nagyon aranyos dekorációt mutatok Nektek, ami ajándékötletnek sem utolsó. Előnye, hogy nem kerül sokba, az anya...

A mai bejegyzésben egy nagyon aranyos dekorációt mutatok Nektek, ami ajándékötletnek sem utolsó. Előnye, hogy nem kerül sokba, az anyagköltség szerintem nem haladja meg a 200 Ft-ot sem. Viszont rengeteg időt és türelmet igényel, meg egy pici kézügyességet, de szerintem bárki könnyedén el tudja készíteni. Az első virágok nekem sem sikerültek, de idővel bele lehet jönni :) A leírásért és a további képekért kattintsatok az Olvass tovább-ra!



Szükséges anyagok, kellékek:

~ színes körömlakkok
~ pici virágcserép (kb. 50-100 Ft)
~ dekorhomok (KiK: 290 Ft/kg)
~ vékony drót
~ akrilfesték


A képeken láthatjátok, hogyan kell elkészíteni az egyes virágokat. A szirmokat egy vékony toll, vagy ceruza segítségével formázhatjuk meg. A dróttal átkötjük a tollat, és jó erősen, kétszer, háromszor megtekerjük a szárait. Készen is van az első szirom! :) A többi szirmot ugyanilyen módszerrel készítjük, ügyelve arra, hogy jó szorosan kössük el mindegyiket, különben szét fog esni a virágunk.



Én négyszirmú virágokat készítettem, de ha türelmesebbek és ügyesebbek vagytok nálam, megpróbálhattok ötszirmúakat gyártani. Ha készen van a virág, kicsit hosszúkásra formáljuk a szirmokat a kezünkkel (tehát ne maradjanak kör alakúak), és a toll segítségével kicsit meghajlítjuk őket, hogy térbeliek legyenek. Érdemes először elkészíteni az összes virágot, és utána látni hozzá a kifestésükhöz, mert így gyorsabban haladunk, mint ha egyenként formáznánk és festenénk őket. 

A szirmok kitöltése körömlakkal igazán egyszerű: egyszerűen végighúzzuk az ecsetet a szirmokon, és ha szerencsénk van, rögtön "becuppan" a festék, és szépen "kifeszül", hasonlóan ahhoz, ahogyan a buborékfújók működnek :D Sajnos ezt másképpen nem tudom megmagyarázni, lefényképezni pedig harmadik kéz hiányában nem tudtam, de remélem, így is értitek. 


Miután a szirmokat kitöltöttük körömlakkal, egy kicsit forgatni, mozgatni, szárogatni kell, hiszen az első percben a körömlakk rendkívül híg, vigyázni kell, ki ne csöpögjön, le ne folyjon. Ezután már száríthatjuk a virágokat egy pici pohárba téve, de amint látjátok, én az Eiffel-tornyomra tekertem fel őket :) Negyed óra kell nekik, mire szépen megszilárdulnak, és lehet velük tovább dolgozni. 


Amíg száradnak a virágok, a pici virágcserepet befesthetjük akrilfestékkel - persze csak akkor, ha van hozzá kedvünk. Az eredeti színét is meghagyhatjuk, de én átfestettem elefántcsont-színre. Ezután a virágokat a száruknál fogva ötös-hatos csoportokban összetekerjük, majd az egyes részeket is összecsavarjuk, így kapjuk meg a kis fácskánkat. Egy 10 cm magas fához körülbelül 20-30 szál virágot készítsünk, de persze nagyobb fát is csinálhatunk! :)


Ha megszáradt a virágcserép, feltöltjük dekorhomokkal, és beleszúrjuk a fácskát.



Nektek hogy tetszik ez az ötlet? :)
El fogjátok készíteni?





Olvastad már?

24 hozzászólás

  1. Hihi :) Aranyos :) Mondjuk most éppen próbálom leépíteni a "funkciótlan" cuccok számát az asztalon, ezért nem ígérem meg, hogy elkészítem, de a koncepció cui :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! :) Ó, ismerős helyzet, ennek én is időről időre nekifogok, de valahogy mindig sikertelenül :D

      Törlés
  2. Nagyon tetszik! :) Nemsokára úgyis anyukám névnapja lesz, szerintem meglepem őt egy ilyennel, néhány zöld körömlakkos levélkével kiegészítve! :) Ügyes vagy! :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ó, örülök, hogy ötletet adtam! *-* Biztosan nagyon fog tetszeni anyukádnak is! :) Nincs is jobb a saját kezűleg készített ajándékoknál. Nekem a levélkék eszembe se jutottak, bár igaz, hogy zöld körömlakkom sincs most :D

      Törlés
  3. Gyönyörű lett *-* Már láttam ehhez hasonlót, de egyszerűen nem hittem el, hogy a körömlakk tényleg benne marad a 'szirmokban'. Csodás :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Dii! *-* Először én is szkeptikus voltam - pedig benne marad :D A te fáid szerintem még szebbek lennének, amilyen csodás manikűröket készítesz.. :)

      Törlés
  4. Hihetetlen, hogy nem folyik át a lakk. Azt hittem valami átlátszó fólia is van a lakk és a drót között. Nagyon szép lett! :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az a titka, hogy elég keskenyre kell hagyni a szirmokat, hogy az ecset éppen átérje őket! :) Örülök, hogy tetszik! :))

      Törlés
  5. Nagyon nagyon tetszik, ötletes :)
    Csak előre látom ahogy kicsepegek az összes virágsziromból a körömlakk :D
    Ilyen kis cserepet hol lehet venni? :)
    ORsi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm Orsi, örülök, hogy tetszik! :) Lehet, hogy párszor kicsepegnek, de próbálgatni kell, hidd el, sokkal egyszerűbb, mint amilyennek tűnik! :) Minél szélesebb ecsete van a körömlakknak, annál könnyebben megy, nem fog kicsepegni. Nagyon hamar meg is száradnak :)

      Ezt a cserepet egy közeli papírboltban vettem, de bármelyik hobbiboltban találhatsz hasonlót!

      Törlés
    2. KIK-be nézegettem, de nem láttam cserepet, de hobbibolt van a közelbe, valahogy eszembe se jutott, hogy ott megnézzem :D
      Kösziii :)

      Törlés
    3. A KiK-ben még én sem láttam ilyen kis cserepeket, csak nagyobb, színes kaspókat. De a hobbiboltban már biztosan rábukkansz valami hasonlóra! :)

      Törlés
  6. Pont most álltam neki a virágoknak :) Annyira gyönyörűek :) Nekem maga a virág egész jól sikerült, de nem értem miért nem marad meg a szirmok között a lakk. Nincs valami ötleted? Előre is köszönöm a segítséget! :) Gabi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy belefogtál! :) Próbáld meg minél keskenyebbre formázni a szirmokat, és minél szélesebb ecsetű körömlakkot használni. Húzd végig az ecsetet a hurkon az elejétől a végéig, jó sűrűn legyen rajta a körömlakk! És ne add fel, ha elsőre nem sikerül, van, hogy többször át kell húzni az ecsetet, mire "szétterül" benne a lakk! Ez a körömlakk sűrűségétől és az ecset méretétől is függ! :) Sok sikert!

      Törlés
    2. Itt egy remek videó, ahol jól láthatod, hogyan kell kitölteni a szirmokat körömlakkal, remélem, segít! :)

      https://www.youtube.com/watch?v=LL-iZPALUes

      Törlés
    3. Nagyon szépen köszönöm a segítséget! :) Sikerült megcsinálnom egy szirmot, most már biztos nem adom fel :) Gabi

      Törlés
    4. Nagyon szívesen! :) Biztos vagyok benne, hogy nagyon szép lesz a végeredmény! (vagy lett, ha azóta már el is készült! :)

      Törlés
  7. óóó de jó ez az ötlet! *-*

    VálaszTörlés
  8. Köszönöm az ötletet, meg is csináltam. Aranyos kis éke lett a lakásunknak. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nagyon örülök, hogy ötletet adhattam! :)

      Törlés
  9. Szia Dóri!

    Ez nagyon bejött. Úgy értem, általában az ilyen DIY ötletekkel az a gondom, hogy kell hozzá egy csomó olyan alapanyag, ami nálam nincs feltétlenül kéznél.
    Most viszont az első virág kb. három perc alatt készült el! Van mire elhasználnom az arany színű lakkomat! (Ne is kérdezd...:)

    Melinda

    VálaszTörlés
  10. Nagyon-nagyon széééép! :) Én is megpróbálkozom majd vele :)

    VálaszTörlés
  11. http://szinesotletek.postr.hu/drotviragok-koromlakkbol

    VálaszTörlés

Flickr Images