Huszonnégy

Biztosan hallottatok már a 14.000 things to be happy about  című könyvről. Sokak szerint nehéz összeszedni ennyi dolgot, ami boldoggá ...


Biztosan hallottatok már a 14.000 things to be happy about című könyvről. Sokak szerint nehéz összeszedni ennyi dolgot, ami boldoggá tesz... ezt aláírom, viszont szerintem éppen ennyire nehéz összeszedni ennél lényegesen kevesebbet is. Tavaly a szülinapomon huszonhárom helyről írtam, ahová szívesen elutaznék (azóta ebből négyet kipipáltam). Ma pedig 24 éves lettem, és megpróbáltam összegyűjteni azt a 24 dolgot, élményt, vagy érzést, amitől jó kedvem lesz, még a legrosszabb napomon is. 

Nem volt könnyű dolgom. Igaz, hogy nem vagyok egy optimista, rózsaszín szemüveges naiva (sőt, állandóan pörölök mindennel és mindenkivel), mégis, rengeteg olyan dolog van, ami jókedvre tud deríteni egy egyébként szar napon is. Például az eső kopogása az ablakon, a Harry Potter könyvek illata, a kedvenc kávésbögréim, egy csokis illatgyertya, a frissen sült lapcsánka (és tulajdonképpen a burgonya összes létező formája), belebújni egy magassarkú cipőbe, nézni a nyári vihart az erkélyemről, a teliholdat bámulni, befalni egy csomag kesudiót. Macaronok, hortenzia, egy vadszőlővel befutott ház, tobozgyűjtés ősszel, fánksütés, a jácint illata, Hannibal maraton, karácsonyi fények, régiségvásár, séta az erdőben, kilátás egy magas helyről, vagy egy nyugtató kelta zene munka közben (általában ezt hallgatom).

Valahogy mégis sikerült kiválasztanom a huszonnégy legfontosabbat - remélem, nem csak én élveztem a válogatást, de ti is szórakoztatónak találjátok majd ezt a szülinapi bejegyzést.

Kíváncsi vagyok, kivel milyen közös pontjaink vannak! :)





1. Vízesések
Akárhol járok, folyton a vízeséseket keresem. Egyszerűen nincs olyan vízesés, amit ne szeretnék, legyen pici, széles, magas, drámaian óriási, eldugott, mohás, kavicsos, sziklás, fákkal körülvett, fürdésre alkalmas, vagy jéghideg. Úgy vagyok velük, mint Gombóc Artúr a csokijával. Az összeset szeretem. A legszebb vízesések, amiket idén láttam: a Boka vízesés és a Vintgar-szurdokban lévő vízesés Szlovéniában, na meg persze az abszolút kedvencem, az angliai St Nectan's Glenben található Merlin forrása vízesés. Ha ti is ilyen mániákusak vagytok, akkor a Plitvicei-tavakhoz mindenképpen utazzatok el, mert gyönyörű, közel is van, tehát viszonylag egyszerűen és olcsón elérhető. Szívesen elutaznék még vízesésvadászatra Izlandra, a Feröer-szigetekre, Svájcba, Norvégiába és Ausztriába is, de a Krka Nemzeti Park és a boszniai Kravica-vízesés is bakancslistás nálam.




2. Hegyek
A hegyekkel olyan a viszonyom, mint Jane Austen korabeli úrihölgynek szíve választottjával: már az is jólesik, ha távolról csodálhatom őket. (De azért még jobb, ha közel kerülünk, hehehe). De komolyan, sík helyen nem tudok sokáig megmaradni, időről időre muszáj hegyeket látnom. Vagy legalább hegyre emlékeztető, magasabb dombvidékeket. Ha megpillantom a távolban a hegyláncok párás sziluettjét, már akkor boldog vagyok.




3. A tenger hangja
Sokszor tengermorajlást hallgatok munka közben is (ha ti is így tennétek, ajánlom a www.asoftmurmur.com-ot), de még jobb, ha ott vagyok élőben. El tudnám sírni magam a gyönyörűségtől. Főleg az olyan partokon, ahol kevesen vannak - mondjuk Cornwall tengerpartjain. Csak te és a víz. És a sirályok.




4. Tücsökciripelés
Ha már a hangoknál járunk, meg kell említenem a tücsökciripelést is. Tudom, sokakat idegesít, vannak, akik aludni sem tudnak tőle - de engem valamiféle földöntúli nyugalom jár át, amikor meghallom őket. A gondtalanság, a nyári éjszakák hangja. A debreceni otthonunkból leginkább ez hiányzik nekem (olyan a forgalom, hogy lehetetlen meghallani a tücsköket, már ha vannak egyáltalán). Többek között ezért is jó néha hazamenni a szüleimhez, ahol nyitott ablaknál, tücsökciripelésre tudok elaludni. 




5. Naplementék
Viktor sokszor nevet rajtam, amikor egy nagyon különleges naplementét látunk, mert mindig elhagyja a számat valami hasonló: "ennyire szép naplementét még soha nem láttam, de komolyan, nézd már, milyen különleges, nézd már meg!" Minden drámai szépségű naplementére ezt mondom, de valamilyen szinten komolyan is gondolom. Nincs belőle két egyforma, és épp ezért mindig egyre varázslatosabbnak látom őket. 




6. Az első korty (hideg) tejeskávé reggel
Ezt egyszerűen nem kell tovább ragozni. Kávé, kávé, kávé. 




7. Sajt, minden mennyiségben
Magában is be tudnék tömni akármennyit a finom házi sajtokból. Az egyik legjobb barátnőm anyukája isteni finom sajtokat készít, az ő sajtjai a kedvenceim. A nagyon extrém, nagyon penészes, nagyon büdi sajtokon kívül mindent szeretek egyébként. Főleg a kecskesajtot imádom. Tudom, kecskeízű... de én épp ezt szeretem! :D




8. Hóesés
Bár a telet szeretem a legkevésbé, és szörnyen nyomasztó tud lenni a több hónapos hideg szürkeség, azért a hóesés némileg enyhít a fájdalmaimon. Imádom, amikor este szállingózik, és az utcai lámpák fénye megvilágítja a pelyheket. Olyan átszellemülten tudom órákon át bámulni, mint egy kisgyerek. 




9. Az eső utáni illat
Egy szép, görög eredetű szó is van rá: petrichor. 




10. Fotóalbumok
Eleve imádok fotózni (ezt, azt hiszem, nehezen is tudnám letagadni), de decemberben előhívatni az elmúlt év legjobban sikerült fotóit, majd albumba rendezgetni őket maga a földi gyönyörűség. Ne higgyétek, hogy ezek az albumok a polcon porosodnak: itt vannak kéznél, az íróasztalomon, szinte havonta előveszem és fellapozom őket. Valahogy azt hiszem, hozzászoktunk ahhoz, hogy a fotóinkat csak digitális formában tároljuk, pedig sokkal élményszerűbb, emlékszerűbb egy albumban nézegetni őket. Butaság tudom, de sokszor megsimogatom a vadregényes tájakat, a tengert, a virágokat, az erdőket, ahol jártam. Lesz egy idő, amikor már csak az emlékeink maradnak meg, és könnyebb a szép dolgokra emlékezni, ha azokat képen is látjuk. (Szerintem). Ti mit gondoltok?



11. Mezítláb a homokban
Nem igazán vagyok egy eszét vesztett, mezítlábas, kócos hajú hippi. Egy hely van, ahol azonnal kibújok a cipőmből, még akkor is, ha csak 16 fok van, és az a tengerpart. Imádom a homokba fúrni a lábamat. 



12. Roadtrip
Egyre inkább azt érzem, hogy lassan átállunk Viktorral a repülős utazásokra, mert már autókáztunk eleget Európában, és kezdünk belefáradni (főleg ő, én kevesebbet vezetek általában). Ennek ellenére jó néha autóval nekivágni egy új kalandnak, és még jobb Lana Del Rey-t énekelni vezetés közben.




13. Orgonák
A ballagások illata, az anyák napja illata, a gyermekkor illata. Minden évben alig várom az orgonaszezont, de valahogy szomorú dolog is ez számomra, mert mindig olyan gyorsan véget ér. 2016-ban két orgonaszezonom is volt, egy itthon, egy pedig Amszterdamban - akkor már itthon rég elvirágzott, de ott még tele volt vele a Vondelpark. Ha tehetném, áprilisban elkezdenék utazgatni a melegebb éghajlatú országok felől a hűvösebb tájak felé, egy meghosszabított orgonavirágzásért :D




14. Szép épületek, erkélyek
Bár az erkélyfotózáshoz kapcsolódóan van egy elég kellemetlen sztorim (egyszer egy hölgy számonkért engem az utcán, hogy mégis mit fotózok), továbbra sem tettem le erről a hobbimról. De többnyire már csak Pesten, vagy külföldön űzöm :D Nagyon szeretek szép házakkal szegélyezett, kisebb, kevésbé forgalmas utcákon sétálgatni. Minden városban megirigylek egy-két erkélyt (a miénk sajnos nem ilyen szép). A fenti kép például Krakkóban készült, de Ljubljana, Párizs, és persze Amszterdam is a kedvenc városaim közé tartozik ebből a szempontból.




15. Páfrányok
A tizenötödik ponthoz érve már teljesen kifogytam a közhelyekből, így őszinte leszek. Ha páfrányt látok, azonnal előbújik belőlem az inner moonchild, aki horgolt felsőben, lobogó hajjal hallgatja Lanától a Freak-et, miközben világgá roadtripezik, és a szabad ég alatt alszik. Ezt teszik velem a páfrányok. Átalakulok a közelükben. 




16. Tábortűz és szalonnasütés
Nem tudom, van-e még olyan elvetemült nép, mint mi, magyarok, akik hájat sütögetnek a tűz fölött és rituálisan kicsepegtetik a zsírját. (Jó, mondjuk ez legalább laktatóbb, mint a sült pillecukros keksz csokoládéval). Tavasszal kirándultunk egyet Erdélyben, és a Tordai-hasadéknál raktunk tüzet. Életem legcsodásabb szalonnasütése volt, már ha lehet ilyet mondani :D Az az erdőillat, a távolban a hegyek, a csörgedező patak... az a jóóó kis zsíros kenyér hagymával és paradicsommal... imádtam.





17. Kutyusok
Természetesen az én Gömböckém áll az első helyen - de igazából akármilyen kutyust látok közeledni, megdobban a kicsi szívem.




18. Habfürdő
Takarékossági okokból többnyire nyilván zuhanyzom, de nehezen tudnék olyan házban élni, ahol nincs fürdőkád. Imádom teleengedni, jó habosra, és csak úgy belezuhanni. Főleg egy rettenetes nap után, nincs is jobb egy forró fürdőnél - meg egy pici alkoholnál. Jaj, mit mondtam? Alkoholt mondtam? Egek. Nem szoktam élni vele. Ördögtől való.





19. Rózsaszín fák
Minden évben úgy várom a virágzásukat, mint egy ovis kislány. Hosszú percekig tudok álldogálni ilyenkor a fák alatt, és nézni, ahogyan a tavaszi szellőben kavarognak a pici szirmok.




20. Lufik
Minél tovább jutok a boldogságforrások részletezésében, annál inkább úgy érzem, mintha egy tini írta volna :D Megveszek a lufikért is. Magamon kívül lennék, ha valaki egyszer azzal lepne meg, hogy egy szobát megtölt nekem lufikkal.




21. Egy új úti cél
Semmi nem billent ki úgy a hétköznapok szürkeségéből, és lelkesít fel annyira, mint egy új úti cél. Már önmagában az álmodozás képes boldoggá tenni, vagy az, hogy elképzelem magam egy új helyen. Amikor pedig a repjegyet is megvettem, vagy a szállást is lefoglaltam, netán úton is vagyok... hát ez az egyik legjobb érzés a világon. Legalábbis számomra.




22. Csónakázás
Idén kétszer csónakáztam: egy föld alatt 112 méterrel lévő sós vizű tavon a tordai sóbányában, és a Bledi-tavon a Júlia-Alpokban. Kíváncsi vagyok, hol fogok legközelebb! Egyetlen tó van, ahol egyszerűen muszáj, mielőtt kipurcanok: a Braies-tó, Olaszországban. Hihetetlenül gyönyörű! Van olyan köztetek, aki járt már ott?




23. Alkotás
Valójában teljesen mindegy, hogy egy tálca süteményt sütök meg, egy tortát díszítek fel, órákon át bizgerélek egy csomag gyöngyöt és drótot, amíg kis fácskát nem hajlítok belőlük, 5 darab tobozt fújok le festékkel, vagy egyszerűen csak egy ételfotóhoz állítgatom be a dolgokat. Szeretek új dolgokat létrehozni és meglévőeket átalakítani. 




24. Listák és tervek

  • ha nem írhatnék
  • több listát
  • véget érne
  • az életem





Olvastad már?

1 hozzászólás

  1. Szenzációs! Élvezetesen fogalmazol, a képeid pedig nagyon szépek! Boldog születésnapot!

    VálaszTörlés

Flickr Images